Ekstraklasa. Legia Warszawa rządzi w lidze i na Facebooku

2014-02-02 14:36

Wystarczy rzut oka na tabelę, aby przekonać się, że Legia Warszawa to bezsprzecznie najlepszy piłkarski zespół w Polsce ostatnich miesięcy. Stołeczny klub wyraźnie zaczął też jednak wyprzedzać ligową konkurencję na płaszczyźnie marketingowej. Okazuje się, że mistrz Polski bryluje w lidze nie tylko jeśli chodzi o liczbę sponsorów, ale również ma najwięcej... "lajków" na Facebooku.

Dane liczbowe w sposób bezdyskusyjny pokazują, że Legia to obecnie najbardziej atrakcyjny marketingowo piłkarski klub w Polsce. Warto choćby przypomnieć, że to stołeczna ekipa zwyciężyła w najnowszym rankingu finansowym klubów ekstraklasy.

Wynika z niego m.in., że największym zainteresowaniem telewidzów cieszą się właśnie transmisje ligowych meczów z udziałem aktualnych mistrzów kraju, że najwięcej „lajków” na Facebooku spośród wszystkich klubów ma oficjalny profil warszawskiego zespołu oraz że to Legia wydała dotąd zdecydowanie najwięcej Kart Kibica. Eksperci nie mają wątpliwości, że „niełatwo będzie zdetronizować Wojskowych”, bo „Legia ma wszystko, aby dominować w lidze przez wiele lat”.

Zobacz koniecznie: Zaprezentowano projekt nowego stadionu Realu Madryt - Zobacz nowe Santiago Bernabeu

Czym to skutkuje? Bezsprzecznie tym, że Legia staje się klubem bardzo atrakcyjnym dla sponsorów. Came Poland, home.pl czy PGNiG Termika – to tylko kilku nowych partnerów, którzy w ostatnim okresie dołączyli do grona sponsorów warszawskiego klubu.

Pierwsza z wymienionych firm jest liderem w dziedzinie automatyki elektromechanicznej, druga to największy dostawca rozwiązań hostingowych dla małych i średnich firm w Europie Środkowo-Wschodniej, a trzecia to właściciel kilku stołecznych elektrociepłowni.

Przeczytaj też: Dariusz Szpakowski w pierwszym takim wywiadzie: O planach na przyszłość, wpadkach i hejterach (+ ZDJĘCIA Z KARIERY)

- Jestem pewny, że dzięki sukcesom sportowym, nowoczesnemu stadionowi i sposobowi zarządzania oraz podchodzenia do klientów Legia stała się obecnie bardzo atrakcyjnym partnerem do współpracy. I to nawet dla firm, które do tej pory nie były zbytnio kojarzone z piłką nożną – przyznaje Lech Jankowski, dyrektor PR firmy Came Poland, w ofercie której znajdują się automaty do bram przesuwnych, skrzydłowych i przemysłowych, jak również szlabany, domofony i wideofony. – Warto podkreślić, że rozmowy z przedstawicielami klubu przebiegły bardzo sprawnie i przyjemnie. Od strony Legii wszystko było profesjonalnie przygotowane. Odpowiednie działy kluby zasługują na słowa uznania za szybkie, a przy tym elastyczne działanie – dodaje przedstawiciel firmy, która już od 2000 roku działa na polskim rynku.

Najnowsze